شماره تماس: 03132920000
توجه:قیمت اعلامی حدود قیمت می باشد.برای دریافت قیمت اصلی تماس بگیرید.
ساعت کاری: هر روز ساعت 9 الی 17
توجه:قیمت اعلامی حدود قیمت می باشد.برای دریافت قیمت اصلی تماس بگیرید.

وبلاگ

بررسی تفاوت‌های ورق‌های سیاه در کارخانه‌های متفاوت

بررسی تفاوت‌های ورق‌های سیاه در کارخانه‌های متفاوت

ورق‌های فولادی اکثراً به دو روش نورد گرم و سرد ساخته می‌شوند. از جمله محصولاتی که از روش نورد سرد تولید می‌شوند، می‌توان به ورق‌های روغنی، ورق رنگی، گالوانیزه و دیگران اشاره کرد. به دلیل کاربردهای گسترده و متنوع ورق‌های سیاه، بسیاری از کارخانجات به تولید این نوع محصول مشغول شده‌اند. وجود یک رقابت سالم بین واحدهای تولیدی، به عنوان یک مزیت رقابتی، به توسعه و بهبود کیفیت و قیمت ورق‌های سیاه منجر شده است.

در فرآیند خرید این محصول، کارشناسان فروش از کارخانه‌های مختلف به شما پیشنهادهایی ارائه می‌دهند. به نظر شما چرا این اتفاق می‌افتد؟ دلیل این پیشنهادات در تفاوت‌های مشخص میان ویژگی‌ها و کیفیت ورق سیاه تولیدی توسط هر کارخانه می‌باشد. هزینه و قیمت ورق سیاه یکی از مهمترین عوامل تفاوت است که در ادامه به مقایسه این ویژگی‌ها در کارخانه‌های تولیدی خواهیم پرداخت.

تولید ورق سیاه از صفر تا صد در کارخانه فولاد مبارکه اصفهان

فرآیند تولید ورق فولادی نیازمند ظرافت و پیش‌نیازهای متعددی است، به حدی که تعداد محدودی از کشورها برخودار از این توانایی هستند، و ایران نیز از جمله این کشورها است. در مراحل تولید ورق سیاه، یا همان ورق فولادی نورد گرم، اجزای تشکیل‌دهنده آن در دمای بالا ذوب شده و رنگ آنها به شکل مات متمایل می‌شود.

ورق سیاه اغلب به عنوان یکی از محصولات پرطرفدار در بازار آهن محسوب می‌شود، و اکثراً به صورت شیت تولید و به بازار عرضه می‌شود. این شیت‌ها از قبل ابعاد مشخصی دارند و به صورت برش داده شده در بازار عرضه می‌شوند. تولید ورق سیاه با استاندارد BS EN 10025 انجام می‌شود، و از گریدهایی نظیر ST22، ST24، ST33، ST37، ST44 و ST52 برخوردار است. به‌ویژه، ورق ST37 به عنوان یکی از پرکاربردترین انواع ورق‌های سیاه شناخته شده است.

واضح است که با افزایش ضخامت ورق‌ها، خاصیت انعطاف‌پذیری و شکل‌پذیری آنها کاهش می‌یابد. این ورق‌ها عمدتاً به عنوان جزء از مواد سازنده پروفیل‌ها و دیگر قطعات فولادی نظیر تیرآهن، گاردریل، و صنایع کشتی‌سازی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

بنابراین، اگر نیاز به یک ورق با ابعاد ۱.۵ عرض و ۲۰ میل ضخامت دارید، فراهم کردن آن از طریق کارخانه فولاد مبارکه اصفهان غیرممکن است، زیرا این محصول در سبد محصولات این مجتمع موجود نیست. این که محصولات فولاد مبارکه از کیفیت بالایی برخوردار هستند، موجب افزایش قیمت آنها نسبت به سایر کارخانه‌ها شده است. با این وجود، ارزش خرید آنها به دلیل کیفیت برتر به چشم می‌خورد.

پیشنهاد سایت : بهترین کارخانه‌های تولیدی ورق فولادی در ایران

ابعاد و اندازه‌های مقاطع در مجتمع فولاد مبارکه اصفهان

مجتمع فولاد مبارکه اصفهان به عنوان بزرگترین واحد صنعتی کشور شناخته می‌شود که در آن محصولات متنوعی تولید می‌شود. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های تمایزدهنده محصولات این کارخانه، توانایی تولید صفر تا صد مقاطع فولادی مانند شمش‌هایی که برای تولید ورق مورد استفاده قرار می‌گیرند، است. به‌عنوان مثال، ضخامت ورق سیاه تولیدی توسط این کارخانه در بازه ۱.۵ تا ۱۶ میلی‌متر واقع می‌شود. اغلب سفارشات برای ضخامت‌های ۲ تا ۱۵ میلی‌متر ثبت می‌شوند.

عرض ورق سیاه تولیدی نیز در بازه ۶۰ تا ۱۸۰ سانتی‌متر قرار دارد و به دو دسته‌بندی HC و HB تقسیم می‌شود. دسته‌بندی HB در ضخامت‌های ۲، ۲.۵، ۳، ۴ و ۵ میلی‌متر و عرض‌های ۰.۱ و ۱.۲۵ سانتی‌متر قرار دارد. در حالی‌که ضخامت‌های ۶ تا ۱۵ میلی‌متر در دسته‌بندی HC قرار می‌گیرند.

در حال حاضر، این دسته‌بندی‌ها در بازار و بورس کالا جایی ندارند و تمامی محصولات فولاد مبارکه، از جمله ورق سیاه آن، با نام HR (Hot Rolled) شناخته می‌شوند. بر اساس سفارشات شما، عرض دسته HB از ۶۰ تا ۱۷۰ سانتی‌متر و عرض دسته HC نیز از ۱.۵ تا ۱۵ سانتی‌متر توسط مجتمع فولاد مبارکه تولید می‌شود. این کارخانه به عنوان یکی از بهترین کارخانه‌های تولید ورق سیاه شناخته می‌شود.

تولیدات خاص کارخانه فولاد کاویان

کاویان یکی از نام‌آشناترین تولیدکنندگان مقاطع فولادی با ابعاد و اندازه‌های مختلف است و مستقر در نزدیکی شهر اهواز قرار دارد. تأسیس این شرکت به سال ۱۳۷۲ باز می‌گردد و از زمان تأسیس، از تجهیزات تولیدی به‌روز و پیشرفته برخوردار است؛ به همین دلیل بسیاری از محصولات تولیدی آن از کیفیت بالایی برخوردارند. این محصولات، از جمله ورق سیاه، در انواع کاربردها مانند ساختمان‌سازی، تولید مخازن، فلنج‌ها، زنجیرها، چرخ دنده و… به کار می‌روند.

پیشنهاد می‌شود که قبل از خرید ورق سیاه برای پروژه خود، اطمینان حاصل کنید. ابعاد ورق‌های تولیدی توسط این کارخانه در ضخامت‌های ۸ تا ۵۰ میلی‌متر، با عرض‌های ۱.۵ و ۱.۲۵، همچنین شیت‌ها در ابعاد ۱۲۵ تا ۶۰۰ سانتی‌متر موجود هستند. لازم به ذکر است که قیمت ورق سیاه بستگی به وزن محصول دارد و توصیه می‌شود که پیش از خرید، اطلاعات کافی در مورد وزن محصول را جمع‌آوری کنید.

قیمت ورق سیاه کاویان اهواز در سایت فرا آهن زنده رود به صورت روزانه به‌روز می‌شود. برای دریافت اطلاعات جاری قیمت‌ها، می‌توانید به سایت ما مراجعه کرده و با کارشناسان ما تماس بگیرید.

خرید ورق سیاه با عرض بالا از طریق فولاد اکسین

این کارخانه در منطقه اهواز استان خوزستان واقع شده و کارخانه فولاد اکسین اهواز با بهره‌گیری از تکنولوژی‌های روز دنیا و تولید محصولات با کیفیت، به ویژه ورق سیاه اکسین، در مسیر پیشرفت و تعالی حرکت می‌کند. این کارخانه به دلیل تولید ورق سیاه با ضخامت بیش از ۴۰ میلی‌متر شناخته شده است. قیمت ورق سیاه اکسین بر اساس مشخصه‌های هر ورق، از جمله ضخامت، وزن، و سایز، محاسبه می‌شود. لازم به ذکر است که عوامل خارجی مانند نوسانات قیمت جهانی فولاد، تقاضا و عرضه در بازار، نوسانات قیمت دلار و شرایط بازار بورس نیز بر قیمت نهایی این محصول تأثیرگذار هستند.

این کارخانه توانایی تولید ورق سیاه با عرض تا ۴.۵ میلی‌متر و ضخامت‌های بالا را دارا است. شما می‌توانید با توجه به نیازهای پروژه خود، تصمیم به خرید هر یک از این محصولات از این کارخانه بیافرازید.

پیشنهاد سایت : ورق کرکره چیست ؟ + کاربرد و ویژگی‌ها

ورق‌های فولادی از مهمترین مصالح مورد استفاده در صنایع گوناگون به شمار می‌آیند. تنوع و گستردگی انواع این مقاطع فولادی باعث شده که انتخاب مناسب برای صاحبان پروژه و خریداران به چالش بکشد. هنگام خرید ورق سیاه، ضرورت دارد به کاربرد موردنظر توجه داشته باشید تا از میان انواع محصولات موجود، نوعی را که با نیازهای کار شما هماهنگی داشته باشد، انتخاب کنید.

کارخانه‌های پیشرو در تولید این محصول شامل مجتمع فولاد مبارکه، فولاد کاویان، و فولاد اکسین می‌باشند. با توجه به اینکه ورق‌های فولادی به عنوان یکی از مصالح پرکاربرد در صنعت محسوب می‌شوند، رقابت بین این کارخانه‌ها افزایش یافته است. محصولات مجتمع فولاد مبارکه به دلیل کیفیت برتر، قیمت بیشتری دارند. تفاوت‌های ورق سیاه در کارخانه‌های مختلف شامل ابعاد، قیمت، برند، ضخامت و دیگر مشخصه‌ها می‌شود.

 

محصولات مرتبط به این مقاله:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

تماس سریع