شماره تماس: 03132920000
توجه:قیمت اعلامی حدود قیمت می باشد.برای دریافت قیمت اصلی تماس بگیرید.
ساعت کاری: هر روز ساعت 9 الی 17
توجه:قیمت اعلامی حدود قیمت می باشد.برای دریافت قیمت اصلی تماس بگیرید.

وبلاگ

ورق شادولاین چیست ؟ + کاربرد و ویژگی‌ها

ورق شادولاین چیست؟

برای پوشش سقف‌ها یا قسمت‌هایی که به تماس با رطوبت دارند، از ورق‌های فولادی گالوانیزه بهره می‌بریم. این ورق‌ها به علاوه از گالوانیزه شدن، به رنگ‌آمیزی نیز می‌پردازند تا ظاهری زیبا و جذاب داشته باشند. ورق‌های گالوانیزه رنگی به انواع مختلفی خم و برش داده می‌شوند و در چرخه مصرف به کار می‌روند. یکی از این انواع، ورق شادولاین نام دارد. در این مقاله، قصد داریم به بررسی این موضوع بپردازیم و شناسایی کنیم که ورق شادولاین چه معانی و کاربردهایی دارد و چه ویژگی‌های خاصی را در خود جای داده است. با ما همراه باشید.

ورق شادولاین

ورق شادولاین یک جزء از فولاد با ویژگی‌های چندگانه است. با معرفی این ویژگی‌ها، می‌پردازیم به توصیف و خصوصیات ورق شادولاین:

  • روی‌اندود: ویژگی ابتدایی و بارز ورق شادولاین، حضور روی‌اندود در ساختار آن است؛ به ورق‌های فولادی با پوشش روی‌اندود، معمولاً به عنوان “گالوانیزه” نیز اطلاق می‌شود. این فرآیند گالوانیزه کردن ورق فولادی به دلیل حساسیت فولاد در برابر خوردگی، امکان ایجاد حفاظت اضافی با استفاده از پوشش فلز “روی” را فراهم می‌کند و می‌تواند آسیب‌های حاصل از خوردگی را به حداقل برساند.
  • طراحی موج‌دار: ورق رنگی گالوانیزه، در پایان ممکن است به دلیل نیازها یا مصارف خاص، با طرح‌های متنوعی مانند ذوزنقه‌ای، کرکره‌ای یا سینوسی خم‌کاری شود. این خم‌کاری‌ها نیز در کاربردهای نهایی خود دارای اهمیت هستند؛ به طور معمول، این ورق‌ها در سقف‌های شیروانی یا سقف سوله‌ها استفاده می‌شوند و خم‌کاری آن‌ها به منظور بهبود جریان آب باران یا برف از روی سطح سقف به سمت زمین انجام می‌شود.
  • رنگ‌آمیزی: بعضی از ورق‌های گالوانیزه، پس از خروج از خط تولید، با انجام فرآیندهای خاص رنگ‌آمیزی می‌شوند. این رنگ‌آمیزی دو خاصیت اساسی به ورق گالوانیزه افزوده می‌کند؛ به عبارت دیگر، ابتدا ظاهر آن را جذاب و دلنشین می‌سازد و سپس باعث افزایش مقاومت ورق گالوانیزه در مقابل خوردگی می‌شود.

خصوصیات ورق شادولاین چیست؟

یکی از ویژگی‌های برجسته ورق شادولاین، مقاومت و استحکام آن در برابر خوردگی، پوسیدگی و انواع رطوبت است. این ورق علاوه بر این مورد، ویژگی‌های دیگری نیز داراست که به شرح زیر است:

1. مقاومت در برابر تغییر رنگ و شکل به دلیل تغییرات آب و هوایی، این ورق را به یک گزینه با دوام برای پوشش‌های خارجی تبدیل کرده است.
2. با وجود گالوانیزه و رنگ‌آمیزی، وزن این ورق‌ها کمتر است که نقل و انتقال آن‌ها به پشت بام به سهولت انجام می‌شود.
3. مقاومت بالا در برابر ضربه و فشارهای ممکن، این ورق‌ها را به گزینه مناسبی برای ساختمان‌های ضدزلزله تبدیل کرده است.
4. تحت تأثیر زمان و شرایط جوی، این ورق‌ها به شکستگی دچار نمی‌شوند.

اندازه‌گیری ورق شادولاین چگونه است؟

ورق شادولاین به دو شکل سفارشی یا فابریک به بازار فولاد عرضه می‌شود. ابعاد زیر، تقریبی‌ترین سایزهای ورق شادولاین هستند:

– عرض ورق شادولاین: پیش از انجام عملیات رول فرمینگ و خم‌کاری ورق، بین 100 تا 125 سانتی‌متر و پس از این عملیات، بین 90 تا 115 سانتی‌متر.
– ضخامت ورق شادولاین: از 0.3 تا 0.7 میلی‌متر.
– وزن ورق شادولاین: وزن ورق شادولاین بستگی به ضخامت، متراژ طولی و جنس سطح رویین دارد و در کل می‌توان گفت که وزن هر متر ورق شادولاین حدود 5 کیلوگرم است.
– طول ورق شادولاین: کارخانه‌های تولیدکننده قابلیت تنظیم طول ورق را دارند و مطابق با سفارش مشتری اقدام به اندازه‌گیری و برش می‌کنند.
– ابعاد فابریک ورق شادولاین: در بخش‌های قبلی، ابعاد تقریبی ورق شادولاین را بررسی کردیم. حالا، می‌خواهیم به ابعاد ورق‌های آماده یا فابریک شادولاین بپردازیم.

تنوع رنگ در ورق شادولاین

ورق شادولاین با انواع زیادی از رنگ‌های تخصصی یا عمومی به بازار عرضه می‌شود. البته نباید فراموش کنیم که ورق شادولاین گالوانیزه بی‌رنگ نیز در دسترس است. رنگ‌های متداول در ورق شادولاین شامل موارد زیر می‌شوند:

– رنگ سفید رال 9016
– رنگ قرمز قرمز رال 3000
– رنگ آبی آسمانی رال 5012 (تولید متوقف شده)
– رنگ آبی نیسانی رال 5015
– رنگ جیگری رال 3020 (تولید متوقف شده)
– رنگ زرد رال 1023
– رنگ پرتقالی رال 1028
– رنگ سبز رال 6024
– رنگ نارنجی رال 2003
– رنگ قهوه‌ای رال 8004
– رنگ قهوه ای سوخته رال 8017
– رنگ نقره‌ای رال 7035 (تولید متوقف شده)
– رنگ توسی رال 7033 (تولید متوقف شده)
– رنگ بنفش رال 4005
– رنگ صورتی رال 4003
– رنگ کرم رال 1015

 

پیشنهاد سایت : تمام جزئیات مربوط به بسته‌بندی ورق گالوانیزه

کاربردهای گسترده ورق شادولاین

ورق شادولاین به دلیل زیبایی بصری و ویژگی‌های رنگی که دارد، در انواع پوشش‌های ظاهری متنوعی مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ به عنوان مثال، در ساخت سقف‌های شیروانی از ورق شادولاین به دلیل جذابیت ظاهری و طراحی آن استفاده فراوانی می‌شود. همچنین، در ساخت سقف کارگاه‌ها، پارکینگ‌ها، و سایه‌بان‌ها نیز از ورق شادولاین به صورت بهینه استفاده می‌شود.

علاوه بر این موارد، ورق شادولاین در زیرمجموعه کاربردهای دیگر نیز به کار می‌رود:

– در پارتیشن‌بندی سالن‌های بزرگ کارگاهی یا کارخانه‌ها
– در ساخت اتاقک‌های فلزی و خانه‌های پیش‌ساخته
– در ساخت دیوارها و سقف‌های کاذب

برتری‌های ورق شادولاین

ممکن است شما به این فکر بیفتید که چرا باید ورق شادولاین را در نظر بگیریم و چه ویژگی‌هایی آن را از سایر ورق‌های فولادی متمایز می‌کند. برتری‌های ورق شادولاین شامل موارد زیر است:

1. ورق شادولاین با دو لایه پوشش گالوانیزه و رنگ، وزنی کمتر نسبت به سایر ورق‌های فولادی دارد. به همین دلیل، در ساخت سقف‌های سوله‌ها یا کارخانه‌ها، انتخاب این ورق به عنوان جایگزینی سبک‌تر و مطمئن‌تر نسبت به ورق‌های سنگین‌تر فولادی، مناسب‌تر است.

2. مقاومت مناسب در برابر خوردگی و اکسید آهن، این ورق را در برابر آسیب‌های فیزیکی ناشی از باران و عوامل جوی مقاوم می‌سازد.

3. برتری در طول عمر؛ به دلیل پوشش گالوانیزه، ورق شادولاین می‌تواند به مدت طولانی تا 20 تا 30 سال بدون نیاز به تعویض یا تعمیرات به خوبی عمل کند.

4. زیبایی و جلوه بصری بیشتر نسبت به ورق‌های بی‌رنگ، ورق شادولاین را به یک گزینه زیبا و جذاب برای کاربردهای ظاهری می‌تبدیل می‌کند.

5. تولید دقیق و با استفاده از استانداردهای بین‌المللی و داخلی؛ ورق شادولاین از نظر ابعاد و آلیاژ به دقت و سرعت بیشتری تولید می‌شود.

محاسبه قیمت ورق شادولاین

بها ورق فولادی به عوامل گوناگونی بستگی دارد. ورق شادولاین به دلیل گالوانیزه شدن و رنگ‌آمیزی، با هزینه بیشتری برای مصرف‌کننده همراه است. لازم به ذکر است که نوع رنگ مورد استفاده نیز تأثیر قابل توجهی در قیمت نهایی ورق شادولاین دارد. این موضوع به میزان استفاده از رنگ‌های فابریک کارخانه‌ای یا رنگ‌های دستی کارگاهی بستگی دارد.

علاوه بر این عوامل، ابعاد کلی ورق شادولاین و نیز مکانیزم تولید در کارخانه سازنده، به طور مستقیم بر قیمت نهایی ورق شادولاین تأثیرگذار هستند. در حال حاضر با توجه به شرایط کلی بازار ارز، ورق‌های شادولاین تولید خارج از ایران، قیمت بالاتری نسبت به نمونه‌های تولید داخلی دارند.

برترین واحدهای تولید ورق شادولاین

عموماً کارخانه‌های تولید ورق گالوانیزه یا رنگی گالوانیزه، به تولید ورق‌های شادولاین نیز می‌پردازند؛ با این حال، مهم است به این نکته توجه کنیم که برخی از تولیدکنندگان ورق شادولاین، این محصولات را با ابعاد محدود یا در رنگ‌های محدود به بازار عرضه می‌کنند.

در میان تولیدکنندگان ورق‌های شادولاین، مجموعه فولاد مبارکه اصفهان به عنوان یکی از برترین‌ها شناخته می‌شود. این مجموعه با توانایی تولید ورق‌های شادولاین با اندازه‌ها و رنگ‌های متنوع، به مشتریان ارائه می‌دهد.

 

ورق شادولاین، یک ورق گالوانیزه رنگی است که از طریق فرآیندهای رول فرمینگ به شکل‌ها و ابعاد متنوعی مانند کرکره‌ای، سینوسی یا ذوزنقه‌ای تولید می‌شود. این ورق با تنوع گسترده‌ای از رنگ‌ها عرضه می‌شود و گزینه‌ای بسیار مناسب برای پوشش سقف‌های شیروانی یا پارتیشن‌بندی کارگاه‌ها محسوب می‌شود. همچنین، ورق شادولاین به دلیل مقاومت در برابر خوردگی، از استحکام بالایی نیز در مقابل ضربه‌های ناگهانی برخوردار است.

پیشنهاد سایت : ورق آجدار پرسی چیست ؟ + کاربرد و انواع و ویژگی‌ها

محصولات مرتبط به این مقاله:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

تماس سریع