شماره تماس: 03132920000
توجه:قیمت اعلامی حدود قیمت می باشد.برای دریافت قیمت اصلی تماس بگیرید.
ساعت کاری: هر روز ساعت 9 الی 17
توجه:قیمت اعلامی حدود قیمت می باشد.برای دریافت قیمت اصلی تماس بگیرید.

وبلاگ

ورق گالوانیزه ذوزنقه چیست ؟ + کاربردها

ورق گالوانیزه ذوزنقه چیست ؟ + کاربردها

 

ورق گالوانیزه ذوزنقه یکی از تولیداتی است که در عرصه صنعت ساختمان‌سازی به وفور استفاده می‌شود. در این نوشتار، به بررسی اجمالی ورق گالوانیزه ذوزنقه می‌پردازیم؛ از جمله اینکه این ورق چه خصوصیاتی دارد، مراحل تولید آن چگونه انجام می‌شود، و چگونه در پروژه‌ها و کاربردهای مختلف صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در پایان نیز، به بحث در مورد قیمت ورق گالوانیزه نیز خواهیم پرداخت.

تعریف و کاربرد ورق گالوانیزه ذوزنقه

در دنیای صنعت ساختمان‌سازی، ورق گالوانیزه ذوزنقه به عنوان یکی از محصولات بسیار متداول شناخته می‌شود. این نوع ورق گالوانیزه دارای یک شکل خاص است که بر روی سطح آن موج‌های مربعی به وجود می‌آیند. این موج‌ها به صورت معمول در هر متر مربع از این ورق، شش عدد می‌باشند. واقعیت این است که ورق گالوانیزه ذوزنقه از جمله زیباترین و کاربردی‌ترین موادی است که برای سقف‌گذاری و پوشش‌دهی در پروژه‌های مختلف به کار می‌رود.

برتری‌های این نوع فولاد، شامل وزن سبک، عمر مفید طولانی، مقاومت در برابر آب، مقاومت در برابر خوردگی و آسیب مکانیکی، و امکان مونتاژ آسان می‌شوند.

نکته قابل توجه این است که ورق گالوانیزه ذوزنقه اغلب با استاندارد خود تهیه می‌شود، اما با توجه به نیازهای خریدار، امکان تولید سفارشی با طول مشخص نیز وجود دارد. ابعاد و وزن این محصول به‌طور کلی طبق استانداردهای معین می‌شوند.

تولید ورق گالوانیزه ذوزنقه: مراحل فرایند

در دوره ساخت این نوع ورق، یک ورق فولادی مسطح به شکل دلخواه تغییر شکل می‌یابد و به شکل نهایی خود تبدیل می‌شود. در فرآیند تولید، معمولا از چندین مرحله و فرآیند متفاوت استفاده می‌شود. یکی از مهمترین فرآیندها خمش کشش عمیق است که در تولید این محصولات به کار می‌رود. این ورق‌ها از ورق‌های فولادی با روکش آلومینیوم و همچنین از محصولات آلوزینک تولید می‌شوند.

خصوصیات و مشخصات ورق گالوانیزه ذوزنقه

ورق گالوانیزه ذوزنقه، در اصل به نظر مشابه با ورق گالوانیزه می آید، اما تفاوت آن‌ها در شکل ظاهری و کاربردهایشان قرار دارد. در هر متر مربع از این ورق، تقریباً ۶ موج وجود دارد. با این حال، طول آن بستگی به سفارش خریدار دارد و قابلیت تنظیم دارد. هر ۱.۲۵ متر از این ورق، تقریباً ۸ موج دارد که هرکدام دارای عرض ۱۰۰ تا ۱۲۵ سانتی‌متر هستند. همچنین، ضخامت این ورق معمولاً بین ۰.۳۰ تا ۲ میلی‌متر متغیر است.

این نوع ورق مناسب برای پوشش سطوح بزرگ و صاف سقف است. مواد استفاده شده در لایه سطحی ورق‌های ذوزنقه، یک نوع خاص است که به منظور جلوگیری از اشعه ماورای بنفش خورشید و کاهش ضریب هدایت گرما به کار می‌رود. تمام این ویژگی‌ها، دوام و مقاومت عالی در برابر خوردگی شیمیایی را تضمین می‌کنند.

فولاد مورد استفاده در تولید این ورق، از نوع DX51D + Z بوده و با استاندارد ΕΝ 10346 هماهنگ است. ورق‌های گالوانیزه ذوزنقه به علت سبک بودن خود، در ساختارهایی که نمی‌توانند وزن کاشی‌های سرامیکی را تحمل کنند، بسیار کارآمد هستند. این محصولات حتی در برابر آب و رطوبت نیز مقاوم بوده و به همین دلیل از زنگ‌زدگی جلوگیری می‌کنند.

پیشنهاد سایت : ورق شادولاین چیست ؟ + کاربرد و ویژگی‌ها

سایر خصوصیات این محصول

علاوه بر ویژگی‌هایی که قبلاً بیان شدند، مهم است به برخی از خصوصیات دیگر این محصول توجه کنیم تا شما بتوانید با دقت بیشتری این محصول را انتخاب کنید.

  • سطح صاف و یکنواخت: این محصولات با کیفیت یکنواختی تولید شده‌اند و دارای یک روکش رنگی یکنواخت می‌باشند.
  • مقاومت بالا: استحکام کششی قوی این محصول به تحمل بارهای سنگین کمک می‌کند.
  • مقاومت در برابر خوردگی: با استفاده از فولاد و آلومینیوم با کیفیت عالی، این محصولات دارای مقاومت عالی در برابر خوردگی هستند.
  • عایق حرارتی برجسته: پوشش رنگی این ورق‌ها دارای خاصیت عایق حرارتی فوق‌العاده‌ای است و این ویژگی آنها را به گزینه‌ای مناسب برای مقابله با گرما می‌تبدیل می‌کند.
  • مقاومت در برابر آب: این محصولات دارای ویژگی ضدآب بودن هستند.
  • تحمل در برابر شرایط آب و هوایی: توانایی مقابله با شرایط ناپایدار آب و هوایی را دارا هستند.
  • ظاهر زیبا: با تنوع رنگ‌های زیاد، این ورق‌ها امکان ایجاد ظاهری جذاب و دلنشین را فراهم می‌کنند.
  • اقتصادی: از نظر هزینه‌های نصب، راه‌اندازی و نگهداری، این ورق‌ها به عنوان یک گزینه اقتصادی و کارآمد محسوب می‌شوند.

استفاده و کاربرد ورق گالوانیزه ذوزنقه

این محصول با کاربردهای گسترده‌ای مواجه است و از این جمله می‌توان به پوشش سقف‌های سوله، سقف‌های شیروانی ویلای اقامتی اشاره نمود.

در فرآیند تولید ورق گالوانیزه ذوزنقه، این محصول در حوضچه‌های روی مذاب غلتیده می‌شود که به آن استحکام و مقاومت زیادی می‌بخشد. این خاصیت مقاومت در برابر خوردگی و تنوع بالای رنگ‌ها، این محصول را به یک گزینه متنوع و عالی برای کاربردهای مختلف تبدیل کرده است. برخی از کاربردهای این محصول عبارتند از:

1. ساخت پناهگاه برای محصولات، پارکینگ و ساخت و ساز
2. پوشش سقف و دیوارهای جانبی ساختمان‌ها
3. حصارکشی در حال احداث ساختمان‌ها
4. سقف و سطوح خارجی خانه‌های کوچک
5. تفکیک مناطق مختلف برای بازسازی مغازه‌ها و مناطق ساختمانی

سقف‌ها و سطوح ساختمان‌های ساخته شده با ورق ذوزنقه، از ویژگی‌های صوتی و آکوستیک بسیار برجسته‌ای برخوردارند. بر اساس ارزیابی‌های انجام شده در زمینه کاهش صدا، استفاده از این محصولات باعث کاهش تا 53 دسی‌بل در سطوح مختلف می‌شود.

استفاده از ورق‌های ذوزنقه برای کاهش نیاز به تکیه‌گاه‌ها در ساخت و ساز، به دلیل خصوصیات خاص این محصول، به شدت موثر و کارآمد است. از آنجایی که پوشش اضافی برای بتن تازه لازم نمی‌شود، این محصول یک راهکار مقرون به‌صرفه و اقتصادی را ارائه می‌دهد.

 

ممکن است فکر شود که قیمت ورق ذوزنقه‌ای همانند ورق گالوانیزه است؛ اما ارزیابی های نمایشی حاکی از این است که قیمت این محصول به تناسب رنگ‌بندی آن متغیر است. همچنین، در صورت نیاز به عملیات‌هایی مثل خم و برش، قیمت ممکن است متفاوت باشد. به طور کلی، قیمت این محصول بر اساس پارامترهایی مانند طول، عرض، ارتفاع، ضخامت و وزن تعیین می‌شود. برای اطلاعات دقیق‌تر از این محصول، بهتر است با کارشناسان سایت فرا آهن زنده رود تماس بگیرید.

در این مطلب به تحلیل ویژگی‌ها، مشخصات و کاربردهای مختلف ورق گالوانیزه ذوزنقه پرداختیم. برای افزایش دوام، توصیه می‌شود این محصولات به صورت دوره‌ای مورد بازرسی قرار گیرند. یک بررسی سالیانه برای شناسایی به موقع خسارات احتمالی بسیار موثر است. برای دریافت قیمت‌های روز ورق گالوانیزه ذوزنقه می‌توانید به سایت فرا آهن زنده رود مراجعه کنید. این مجموعه با همکاری با برخی از کارخانه‌های برجسته داخلی، محصولات فولادی را با بهترین قیمت به بازار عرضه می‌کند.

پیشنهاد سایت :  ورق نسوز چیست ؟ + کاربرد

محصولات مرتبط به این مقاله:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

تماس سریع